Lastig gedrag en agressie zijn verschijnselen van alle dag. Overal waar mensen in groepen samenkomen, komen deze verschijnselen voor en dus ook in de apotheek. Voor apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten is dit vanzelfsprekend een naar probleem en de 'daders' worden vaak als asociaal of agressief bestempeld. Maar… zijn deze stempels wel terecht? Wat is agressie eigenlijk? En hoe kun je omgaan met lastig gedrag en agressie?
In deze cursus gaan wij de verschijnselen lastig gedrag en agressie nader bekijken. Daarbij krijg je tools die je kunt gebruiken in de praktijk. Naast de theorie wordt er een aantal videofragmenten getoond met daarin praktijkvoorbeelden en bruikbare vaardigheden. Ook ga je tijdens deze cursus opdrachten uitvoeren om de leerstof goed te laten landen.
De eerste hoofdstukken richten zich op emotie en gedrag, maar ook op de vraag: wat is agressie? Daarna kijken we naar mentale kracht. Hoe zijn wij zelf in staat invloed uit te oefenen op ons gedrag? De laatste hoofdstukken zijn gericht op het herkennen van de verschillende vormen van agressie en de interventies die je daarop kunt toepassen.
Na het volgen van deze cursus ben je beter in staat om:
Met deze vaardigheden kun je jouw zelfvertrouwen aan de balie vergroten en mentaal sterker worden in je werk.