MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
ca. 3 uur
organisatie
CME-Online / E-WISE Nederland
kosten
basistarief
€ 395,00
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Conflictmanagement
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
3
punten
abonnement
e
learning
CME-Online - Lastig gedrag en verbale agressie aan de balie (assistenten)
Accreditatie Periode: 02-09-2019 t/m 02-09-2021
Deze Online Nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere Online Nascholing vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek' of 'Conflictmanagement'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?

Lastig gedrag en agressie zijn verschijnselen van alle dag. Overal waar mensen in groepen samenkomen, komen deze verschijnselen voor en dus ook in de apotheek. Voor apothekersassistenten en farmaceutisch consulenten is dit vanzelfsprekend een naar probleem en de 'daders' worden vaak als asociaal of agressief bestempeld. Maar… zijn deze stempels wel terecht? Wat is agressie eigenlijk? En hoe kun je omgaan met lastig gedrag en agressie?

In deze cursus gaan wij de verschijnselen lastig gedrag en agressie nader bekijken. Daarbij krijg je tools die je kunt gebruiken in de praktijk. Naast de theorie wordt er een aantal videofragmenten getoond met daarin praktijkvoorbeelden en bruikbare vaardigheden. Ook ga je tijdens deze cursus opdrachten uitvoeren om de leerstof goed te laten landen.

De eerste hoofdstukken richten zich op emotie en gedrag, maar ook op de vraag: wat is agressie? Daarna kijken we naar mentale kracht. Hoe zijn wij zelf in staat invloed uit te oefenen op ons gedrag? De laatste hoofdstukken zijn gericht op het herkennen van de verschillende vormen van agressie en de interventies die je daarop kunt toepassen.

Na het volgen van deze cursus ben je beter in staat om:

  • emotie en gedrag in de apotheek te herkennen.
  • vormen en niveau's van agressie met behulp van de agressiematrix te herkennen.
  • jouw grenzen te bewaken en aan te geven.

Met deze vaardigheden kun je jouw zelfvertrouwen aan de balie vergroten en mentaal sterker worden in je werk.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!