Waarom gaat de ene groep gewoon aan het werk en de andere niet?
Hoe ga ik om met studenten die domineren of ander verstorend gedrag vertonen?
Welke processen spelen er in een groep en hoe kan ik dit sturen?
Op deze dag worden twee verschillende kijkkaders gehanteerd. In de ochtend focussen we op leervoorkeuren en onderzoeken we hoe we zelf het liefste leren en hoe dat ons eigen onderwijsgedrag kleurt. In de middag kijken we naar de dynamiek in een groep die zelfstandig aan het werk moet. Hoe laat je de verantwoordelijkheid bij hen? Wanneer grijp je in en wanneer niet? We experimenteren met methoden die in de teamcoaching worden gebruikt. Een week voor de bijeenkomst dient er een praktijkcasus ingeleverd te worden, die tijdens de bijeenkomst zal worden behandeld en proberen te begrijpen vanuit de kijkkaders om zo concrete antwoorden en tips te formuleren.
Na afloop van deze cursus is docent in staat om vanuit verschillende kaders naar haar/zijn onderwijs te kijken en kandocentbewuster bijsturen in het begeleiden van een groep en weet hij/zij beter waarde blinde vlekken zitten.
Aan het eind van de training kunnen de docenten: