MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
VU medisch centrum - VUmc Academie
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Opleiden en presenteren, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
Medische Faculteit VUmc
Van der Boechorststraat 7
1081 BT Amsterdam
☎ +3120 4448 010
overig
02
Nov
2017
Training Groepsprocessen
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Opleiden en presenteren' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
VU medisch centrum - VUmc Academie
In de omgeving:
Amsterdam

Waarom gaat de ene groep gewoon aan het werk en de andere niet?
Hoe ga ik om met studenten die domineren of ander verstorend gedrag vertonen?
Welke processen spelen er in een groep en hoe kan ik dit sturen?

Op deze dag worden twee verschillende kijkkaders gehanteerd. In de ochtend focussen we op leervoorkeuren en onderzoeken we hoe we zelf het liefste leren en hoe dat ons eigen onderwijsgedrag kleurt. In de middag kijken we naar de dynamiek in een groep die zelfstandig aan het werk moet. Hoe laat je de verantwoordelijkheid bij hen? Wanneer grijp je in en wanneer niet? We experimenteren met methoden die in de teamcoaching worden gebruikt. Een week voor de bijeenkomst dient er een praktijkcasus ingeleverd te worden, die tijdens de bijeenkomst zal worden behandeld en proberen te begrijpen vanuit de kijkkaders om zo concrete antwoorden en tips te formuleren.

Na afloop van deze cursus is docent in staat om vanuit verschillende kaders naar haar/zijn onderwijs te kijken en kandocentbewuster bijsturen in het begeleiden van een groep en weet hij/zij beter waarde blinde vlekken zitten.

Aan het eind van de training kunnen de docenten:

  • Leervoorkeuren herkennen bij de studenten en hun onderwijs hierop afstemmen.
  • Vanuit verschillende kaders naar hun eigen onderwijs kijken en henzelf bewuster bijsturen bij het begeleiden van een groep omdat zij weten waar hun eigen blinde vlekken zitten.
  • Werken met de dynamiek in een groep die zelfstandig aan het werk moet.
  • Omgaan met studenten die domineren, of ander verstorend gedrag vertonen.
  • Didactisch verantwoorde keuzes maken wanneer wel of niet in te grijpen bij bepaald gedrag van studenten.
  • Werken met methoden die in team coaching worden gebruikt.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!