Bij het bespreken van de voortgang van aios en coassistenten blijkt meestal dat er verschillende meningen over deze leerlingen bestaan in een opleidingsgroep. Waar de één de aios of coassistent goed vindt, vindt een ander dezelfde leerling slecht. Het blijkt vervolgens lastig om te expliciteren waar de meningen op zijn gebaseerd. Dit geeft onderlinge onduidelijkheid over de kwaliteit van de aios en coassistent en kan bij hen onzekerheid veroorzaken.
In deze module geven we inzicht in de factoren die een rol spelen in uw beeldvorming. Daarbij gaan we oefenen met het bewuster kijken naar video’s van aios en coassistenten. Ook geven we een aanzet om met deze kennis binnen uw groep te komen tot meer uniformiteit in toetsen en beoordelen.
Na afloop van deze module:
De module bestaat uit verschillende leervormen: onderwijsleergesprekken, oefeningen in kleine groepen, individueel beoordelen van video’s van leerlingen in actie met nabespreking, en minicolleges. De totale duur van de module is 3 uur. De module wordt begeleid door ervaren docenten uit het Teach the Teacher programma van de OOR Noord-Oost.