MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
PAOFarmacie
kosten
basistarief
€ 290,40
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
GGZ/Psychiatrie, Overig
categorie(ën):
Conflictmanagement, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Deze nascholing wordt niet gesponsord.
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
BCN Utrecht CS
Catharijnesingel 48
3511 GC Utrecht
☎ +3130 2567 391
overig
19
Jun
2019
PAOFarmacie - Effectief communiceren bij dreigende agressie
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Conflictmanagement' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
PAOFarmacie
In de omgeving:
Utrecht

Effectieve communicatie met klanten (of patiënten) kan helpen bij weerstand of zelfs agressie aan de balie. Binnen de clientèle van de apotheek bestaat vaak onvrede over bepaalde processen of de geleverde dienst- en zorgverlening. Sommige klachten zijn toe te schrijven aan het handelen van de apotheekmedewerker, maar in veel gevallen ligt de oorzaak van deze onvrede buiten de apotheek. Klachten moeten altijd serieus worden behandeld, maar dit vraagt soms om bijna bovenmenselijke inspanningen. Steeds vaker is de weerstand aan de andere kant agressief en een enkele keer zelfs ronduit bedreigend. Dit heeft een negatieve invloed op het plezier in het werk en daarmee de werkdruk.

In de training Effectief communiceren bij dreigende agressie wordt kort een theoretisch kader geschetst. Naast kennis leert u ook uw vaardigheden en attitude in te zetten bij (dreigende) agressie of escalatie, conflictsituaties, en weerstand. De theorie en simulatie van de praktijk maken dat u op deze manier uw begeleidende taken, ten gunste van de cliënt, kunt blijven uitvoeren. Ook krijgen deelnemers - middels een korte zelftest - inzicht in hun persoonlijke voorkeursstijlen in de omgang met (dreigende) conflicten.

Na het volgen van deze training zijn deelnemers in staat om met opgedane kennis en vaardigheden hun rol als zorgcoach op zich te kunnen blijven nemen, ongeacht of het hierbij gaat om geneesmiddelgebruik, zelfmanagement of preventie. Uiteindelijk gaat het om het optimale contact met de klant, zonder dat dit verstoord dreigt te raken door mogelijke agressie en/of conflictsituaties.

Na het volgen van deze nascholing kan de deelnemer:

  • terugvallen op enkele theoretische kaders waarmee zij (dreigende) agressie, conflicten en escalerend gedrag kunnen duiden.
  • van zichzelf aangeven welke sterke en minder sterkte kanten hij of zij heeft t.a.v. het omgaan met conflictsituaties.
  • gebruik maken van aangereikte handvatten om praktisch om te gaan met (dreigende) agressie, conflicten en escalatie.
  • aangereikte handvatten effectief inzetten om de coachende rol op zich te nemen en succesvol in blijven vullen, ten aanzien van zowel geneesmiddelengebruik als zelfmanagement en preventie.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!