![]() |
Tevreden cliënten, een goede relatie met zorgverzekeraars, leveranciers en andere zorgverleners, een gemotiveerd apotheekteam en nooit klachten. Welke apotheek zou dat niet willen? Helaas, een situatie waarin alles perfect is, bereik je nooit. Dat betekent wel dat er altijd ruimte is voor verbetering. En het blijven werken aan verbetering, het continu en systematisch werken aan het verbeteren van de kwaliteit van de dienstverlening, noemen we kwaliteitszorg. Het gaat er daarbij om dat de klanten kunnen rekenen op een constant niveau van de dienstverlening. Het moet dan niet uitmaken wie op dat moment dienst heeft of wie de klant is. Dat betekent een eenduidige en vaste manier van werken. Het draait dus allemaal om goede afspraken maken en je daar ook aan houden.
Als apotheekmedewerker ben je een belangrijke schakel bij het leveren van kwaliteit. In de cursus kwaliteitszorg krijg je handvatten aangereikt om invulling te geven aan die taken binnen de kwaliteitszorg in jouw apotheek.
Na afloop van de cursus kunnen de apotheekmedewerkers:
De volgende onderwerpen komen aan bod: