MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
de Bode Nascholingen
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Conflictmanagement, Communicatietechniek
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
5,5
punten
locatie
NH Hotel Utrecht
Jaarbeursplein 24
3521AR Utrecht
overig
20
Nov
2020
Dwingend, intimiderend en verbaal agressief gedrag in de apotheek
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Conflictmanagement' of 'Communicatietechniek'
Van aanbieder:
de Bode Nascholingen
In de omgeving:
Utrecht

Nadat de verschillende bronnen en medeoorzaken (individualisering, assertiviteit, nivellering gezagsverhouding, falende communicatie, overtreding normen en waarden, etc.) van agressief gedrag zijn behandeld wordt onder andere, met aspecten uit het project 'Veilige Zorg', de gedragscode patiënt/bezoeker/medewerker onder de loep genomen. Tevens worden de verschillen van de twee meest voorkomende vormen van agressie behandeld en later geoefend, namelijk emotionele (frustratie) agressie en instrumentele agressie.

De deelnemers hebben kennis genomen van en geoefend in de volgende leerdoelen:

  • Communicatieve vaardigheden als middel om agressie te voorkomen.
  • Communicatieve vaardigheden als middel om te deëscaleren.
  • Emotionele en instrumentele agressie te herkennen en te beïnvloeden.
  • De roos van Leary als hulpmiddel om het gesprek te beïnvloeden.
  • Het stellen van grenzen en confronteren.
  • Het omgaan met beledigend, manipulerend, dwingend gedrag.

De incompanytraining bestaat uit 2 dagdelen. In het eerste dagdeel wordt 'interactieve theorie' behandeld. In het tweede dagdeel wordt er geoefend door middel van simulatiegesprekken met een actrice.

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!