MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dagdeel
organisatie
Stichting Farmaceutisch Onderwijs Limburg SFOL / secretariaat
kosten
basistarief
Onbekend
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Samenwerking
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
4
punten
locatie
Golden Tulip Jagershorst
Valkenswaardseweg 44
5595 XB Leende
☎ +3188 1188 820
overig
15
Apr
2020
Patiëntgerichte Communicatie voor apotheekteams (Calgary-Cambridge-model)
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Communicatietechniek' of 'Samenwerking'
Van aanbieder:
Stichting Farmaceutisch Onderwijs Limburg SFOL / secretariaat
In de omgeving:
Leende

Om meer structuur en een kwaliteitsimpuls te geven aan de farmaceutische consultvoering biedt SFOL de cursus ‘Patiëntgerichte communicatie voor apotheekteams’ aan. In deze cursus wordt gekeken hoe de consultvoeringstructuur volgens het Calgary-Cambridge-model wordt ingericht en ligt de nadruk op kwalitatieve communicatie.

De cursus is een interactieve, ‘experiential’ nascholing voor een groep van max. 20 deelnemers, gericht op het uitvoeren van een patiëntgericht gesprek (1e uitgiftegesprek of farmacotherapeutisch consult) volgens het Calgary-Cambridgemodel. Middels twee bijeenkomsten worden de deelnemers wegwijs gemaakt in het Calgary-Cambridge model en handvatten geboden voor implementatie in de praktijk.

Leerdoelen:

  • Deelnemers weten wat patiëntgerichte communicatie volgens het Calgary-Cambridge model is.
  • Deelnemers zijn in staat te beschrijven welke elementen belangrijk zijn in een patiëntgericht gesprek.
  • Deelnemers kunnen op een patiëntgerichte manier bij een patiënt informeren wat hij/zij al weet over de voorgeschreven medicatie.
  • Deelnemers kunnen patiëntgerichte uitleg geven over de nieuwe medicatie ((bij-)werking, wijze van inname, alarmsignalen, interacties).
  • Deelnemers kunnen patiëntgericht het gesprek afsluiten.
  • Deelnemers kunnen op de juiste wijze luisteren, samenvatten en doorvragen.
  • Deelnemers weten welke gesprekstechnieken en non-verbale signalen gebruikt kunnen worden in het gesprek en kunnen deze zelf adequaat inzetten.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!