organisatie
Stichting Bedrijfsfonds Apotheken
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Effectiviteit en efficiency, Samenwerking
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
Prijs op aanvraag.
Accreditatie Periode: 1-9-2018 t/m 1-10-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek', 'Effectiviteit en efficiency' of 'Samenwerking'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
Voor uitgiftegesprekken bestaan richtlijnen. Die helpen jou bij je werk en je verantwoordelijkheid: een cliënt zorgvuldig voorlichten over zijn medicijninname. Soms verloopt zo’n gesprek geheel naar wens, soms minder. Bijvoorbeeld als een cliënt tijdens een eerste gesprek geen geduld heeft, de informatie te moeilijk vindt of zegt dat zijn huisarts alles al heeft uitgelegd.
Tijdens deze cursus leer je hoe je slim omgaat met uitgiftegesprekken. Hoe pas je de richtlijnen voor uitgiftegesprekken zo effectief mogelijk toe? Hoe hou je de aandacht van de cliënt vast, ook als dat soms moeilijk is? Hoe herken je waar hij behoefte aan heeft en wat hij lastig vindt? En uiteindelijk: hoe help jij de cliënt om zich zo goed mogelijk te houden aan zijn medicijnvoorschriften
Na afloop van de cursus uitgiftegesprekken:
- weet je uit welke elementen eerste en vervolguitgiftegesprekken bestaan en hoe je deze optimaal toepast.
- bouw je een uitgiftegesprek zo op dat de cliënt blijft luisteren en jij gewoon je werk kunt doen.
- ga je makkelijker om met weerstand van de cliënt doordat je de signalen herkent en weet hoe je daarop moet reageren.
- stel je open vragen tijdens een uitgiftegesprek waardoor je meer bruikbare informatie van de cliënt krijgt.
Meer >