organisatie
Stichting Bedrijfsfonds Apotheken
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
Prijs op aanvraag.
Accreditatie Periode: 6-9-2018 t/m 5-9-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
Begrijpen wat de behoefte is van de cliënt. Inzicht hebben in de communicatiestijl van jezelf en die van de ander. Eenvoudig omgaan met lastige gesprekssituaties door het toepassen van oosterse ‘vechtkunst’. Gemakkelijk kunnen schakelen van het ene gespreksniveau naar het andere, zodat de cliënt zich begrepen voelt en jij als apotheekmedewerker je doel bereikt. Een tevreden cliënt en een tevreden apotheekmedewerker, dat zijn de twee belangrijkste succesfactoren voor een apotheek!
Deze cursus helpt je om je inzicht en vaardigheden op het gebied van communicatie tussen jou en je gesprekspartner te vergroten, zodat je op een ontspannen en effectieve manier cliënten in de apotheek te woord kunt staan.
Na afloop van de cursus kun je:
- contact maken met de cliënt door betrokken en open te handelen, door af te stemmen op de verbale en non-verbale gedragingen van de cliënt.
- je eigen communicatiestijl en de communicatiestijl van cliënten herkennen.
- de verschillende communicatieniveaus herkennen en hiertussen schakelen in gesprek met de cliënt.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Contact maken.
- Het principe van leiden en volgen in een gesprek.
- Waarnemen en interpreteren.
- Actief luisteren.
- Structureren van een cliëntgesprek.
- Mindset en communicatie.
- Omgaan met lastige gesprekssituaties.
Meer >