organisatie
Andersom Organiseren
kosten
De training is in company en is onderdeel van een verandertraject. Het verandertraject leidt alle organisatieleden op tot verbeteraars van hun organisatie. Het traject is vrijgesteld van BTW. De training wordt door Andersom Organiseren vanuit de specifieke praktijk van de desbetreffende organisatie op maat gemaakt. Het inschrijfgeld is gebaseerd op een minimale grootte van een organisatie en het aantal locaties. Bij organisaties met meer dan 20 deelnemers kan het inschrijfgeld per deelnemer lager zijn.
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Effectiviteit en efficiency
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
De training is in-company en is onderdeel van een verandertraject. Het verandertraject leidt alle organisatieleden op tot verbeteraars van hun organisatie. Het traject is vrijgesteld van BTW. De training wordt door Andersom Organiseren vanuit de specifieke praktijk van de desbetreffende organisatie op maat gemaakt. Het inschrijfgeld is gebaseerd op een minimale grootte van een organisatie en het aantal locaties. Bij organisaties met meer dan 20 deelnemers kan het inschrijfgeld per deelnemer lager zijn.
Efficiënter werken en hogere kwaliteit in de apotheek, huisartsenpraktijk en/of in gezondheidscentra
Accreditatie Periode: 1-6-2019 t/m 1-6-2020
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Effectiviteit en efficiency'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
Met behulp van een managementgame wordt inzichtelijk wat een traditioneel ingerichte en functionerende organisatie voor effect heeft op wachttijden voor de klant, op fouten en afkeur, op doorlooptijden in relatie tot bewerkingstijden. Met behulp van een aantal tools van Lean en Lean Six Sigma vertaald specifiek voor de apotheek, huisartsenpraktijk of gezondheidscentrum gaan leidinggevenden en professionals zelf aan de slag met verbeteringen die direct invloed hebben op doorlooptijden en wachttijden.
Na een periode van 6 tot 8 weken worden de veranderingen daadwerkelijk fysiek vormgegeven m.b.v. 5S. Na afloop van die dag worden de doorlooptijd en de bewerkingstijd van het 'beantwoorden' van individuele klantvragen periodiek gemeten door de assistentes. Bottlenecks worden continu geanalyseerd en opgelost. Er wordt gewerkt aan het realiseren van een gelijk kennis- en werkniveau van alle assistentes in een periode van 6 - 8 maanden vanuit een lerende organisatie.
Leerdoelen
- Kunnen signaleren van de zogenoemde 'rode ballen' van Deming.
- De huidige situatie in kaart kunnen brengen met zowel verspillingen, variaties in het werk, als risico's m.b.v een Brown Paper vanuit de klantvraag.
- Kunnen verbeteren / doelmatigheid bevorderen op basis van waardestappen voor de klant.
- Op basis van de procesverbetering de verschillende werkplekken kunnen inrichten op basis van 5S (sorteren, schoonmaken, schikken, standaardiseren, in stand houden).
- De bijbehorende werkwijze op de werkvloer intrainen bij alle assistentes en medewerkers.
- Zowel dit verbetermanagement als continue aanpassingen van de werkwijze verwerken in het kwaliteitsmanagementsysteem HKZ.
Meer >