organisatie
Stichting Bedrijfsfonds Apotheken
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Communicatietechniek, Farmacologie
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
Prijs op aanvraag.
Accreditatie Periode: 21-5-2019 t/m 24-5-2021
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Communicatietechniek' of 'Farmacologie'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
Als apothekersassistent heb je het eerste, en het meeste contact met cliënten. Goede gespreksvoering is daarom heel belangrijk in je werk. Als jij echt contact weet te maken met cliënten en op een open manier het gesprek aangaat, is dat voor de apotheek van grote waarde. Dat is ook precies waar het in het farmaceutisch consult om draait: je maakt contact met de cliënt en gaat in gesprek over de zorgvraag om samen tot een conclusie te komen.
Een farmaceutisch consult kan gevoerd worden bij een uitgifte, bij handverkoop, bij een vraag om informatie of bij het geven van advies. Het kan plaatsvinden aan de balie, in de spreekkamer of aan de telefoon.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Wat is een farmaceutisch consult?
- Opbouw van een farmaceutisch consult.
- Gespreksvaardigheden.
- Starten met farmaceutische consultvoering in de apotheek.
Na afloop van de cursus kunnen de apotheekmedewerkers:
- Uitleggen wat farmaceutische consultvoering inhoudt.
- Gespreksvaardigheden toepassen die nodig zijn voor het voeren van een farmaceutisch consult.
- Meedenken over invoering van farmaceutische consultvoering in de apotheek.
Meer >