organisatie
de Bode Nascholingen
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Conflictmanagement, Communicatietechniek
ICPC:
A
accreditatie
overige informatie
Prijs op aanvraag.
Dwingend, intimiderend en verbaal agressief gedrag in de apotheek
Accreditatie Periode: 24-5-2019 t/m 24-5-2021
Deze nascholing is niet meer geaccrediteerd!
Wilt u een andere nascholingen vinden:
Op het gebied van 'Conflictmanagement' of 'Communicatietechniek'?
Van dezelfde aanbieder?
Of wilt u liever zelf (uitgebreid) kunnen zoeken?
Nadat de verschillende bronnen en medeoorzaken (individualisering, assertiviteit, nivellering gezagsverhouding, falende communicatie, overtreding normen en waarden, etc.) van agressief gedrag zijn behandeld wordt onder andere, met aspecten uit het project 'Veilige Zorg', de gedragscode patiënt/bezoeker/medewerker onder de loep genomen. Tevens worden de verschillen van de twee meest voorkomende vormen van agressie behandeld en later geoefend, namelijk emotionele (frustratie) agressie en instrumentele agressie.
De deelnemers hebben kennis genomen van en geoefend in de volgende leerdoelen:
- Communicatieve vaardigheden als middel om agressie te voorkomen.
- Communicatieve vaardigheden als middel om te deëscaleren.
- Emotionele en instrumentele agressie te herkennen en te beïnvloeden.
- De roos van Leary als hulpmiddel om het gesprek te beïnvloeden.
- Het stellen van grenzen en confronteren.
- Het omgaan met beledigend, manipulerend, dwingend gedrag.
De incompanytraining bestaat uit 2 dagdelen. In het eerste dagdeel wordt 'interactieve theorie' behandeld. In het tweede dagdeel wordt er geoefend door middel van simulatiegesprekken met een actrice.
Meer >