MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
organisatie
Stichting Spoedeisende Hulp bij Kinderen
kosten
basistarief
€ 1655
extra prijsinformatie
informatie
gebied:
Somatiek, Overig
categorie(ën):
Algemeen & overig
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
18
punten
locatie
De Poort van Riel
Alphenseweg 2
5133 NE Riel
☎ +3113 5182 983
overig
12
Maa
2025
ADVANCED PAEDIATRIC LIFE SUPPORT
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Algemeen & overig'
Van aanbieder:
Stichting Spoedeisende Hulp bij Kinderen
In de omgeving:
Riel

Introductie:
De Advanced Paediatric Life Support (APLS® ) is een 3-daagse bijscholingscursus op het gebied van kinderreanimatie. De cursus heeft zijn origine in het Verenigd Koninkrijk en is in 1998 door de Stichting Spoedeisende Hulp bij Kinderen (SHK) in Nederland ingevoerd. De Engelse cursusmaterialen zijn aangepast aan de Nederlandse situatie.

Doelgroep:
De doelgroep voor de cursus behelst artsen, zowel specialisten als arts-assistenten, die in hun praktijk een leidende rol hebben bij de behandeling van levensbedreigend zieke en zwaargewonde kinderen. Deze artsen werken voornamelijk binnen de specialismen kindergeneeskunde, anesthesiologie en heelkunde. De cursus wordt zowel inhoudelijk als onderwijskundig op landelijk en internationaal niveau erkend en hooggeprezen.

Organisatorisch kent iedere cursus een course director (CD) die verantwoordelijk is voor het reilen en zeilen van die cursus. De National course director-APLS® (NCD) is verantwoordelijk voor het organisatorisch en inhoudelijk vormgeven van de APLS-cursus. Hij verantwoordt zich organisatorisch aan het bestuur van de Stichting SHK. De NCD vertegenwoordigt de Nederlandse APLS bij de International Working Group van de Advanced Life Support Group, UK, (de koepelorganisatie van de Britse APLS® wereldwijd). De lesmaterialen voor de cursus zijn volledig Nederlandstalig.

Vanaf najaar 2017 wordt de nieuwe APLS® cursus gegeven. Hierbij ligt de nadruk nog meer dan ooit op relevant, individueel en actief leren voor de praktijk.

Wat is er anders?

Nieuwe editie van het APLS boek en (verplichte) e-learning in een Virtual Learning Environment (VLE)

Scenario’s zijn simulaties geworden met meer aandacht voor teamwork en Human Factors

Meer diepgang ten aanzien van het medisch handelen, dat het speerpunt van de APLS blijft

Keuzemodules om beter aan de specifieke leerbehoeftes van het individu te voldoen

Praktische en schriftelijke examens zijn door continue evaluatie vervangen

Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!