MENU
Advertentie
Advertentie
tijdsduur
Dag
organisatie
METS Center
kosten
basistarief
€ 410
informatie
gebied:
Overig
categorie(ën):
Klachten en incidenten
ICPC:
A
sponsoring
Onbekend
accreditatie
accreditatie
6
punten
locatie
METS Center
Rembrandtlaan 1
3723 BG Bilthoven
☎ +3130 7551 000
overig
30
Nov
2017
Patiëntveilig werken met behulp van CRM
Deze bijeenkomst is reeds geweest
Wilt u toekomstige nascholingen vinden:
Op het gebied van:
'Klachten en incidenten'
Van aanbieder:
METS Center
In de omgeving:
Bilthoven

Incidenten in de gezondheidszorg worden vaak veroorzaakt door menselijke factoren: een CRM training maakt je daarvan bewust.

Een CRM (Crisis Resource Management) training maakt je bewust van de menselijke factoren. Centraal in deze training staan de niet-technische vaardigheden (non-technical skills). Denk hierbij aan het doen van aannames (hij zal het wel aan de zaalarts gevraagd hebben) en effectief communiceren (weet je zeker dat je collega je gehoord en begrepen heeft of heb je dat aangenomen?). Je bewust worden van menselijke factoren is stap 1 bij het reduceren van risico’s en het bevorderen van veilige zorg aan patiënten. Daarnaast is het belangrijk dat collega’s elkaar durven aan te spreken op fouten: “to err is human”.

De training is hoofdzakelijk praktisch van aard. Naast een korte theoretische uitleg ligt het accent op scenario onderwijs. Aan het eind van de training ben je in staat omCRM toe te passen in de dagelijkse praktijk.

Inhoud

  • Kennis maken en het begrijpenen toepassen van de 15 CRM principes.
  • Het belang van CRM voor een veilig zorgproces beargumenteren.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Reflecteren op eigen gedrag en de consequenties daarvan benoemen.
  • De eigen beroepsontwikkeling in kaart brengen en eigen leervragen definiëren.
Hebt u suggesties voor het verbeteren van deze pagina of algemene op- of aanmerkingen met betrekking tot onze website? Laat het ons hier weten!