De cursus Cliëntgericht telefoneren is een aangename combinatie van theorie en praktijk. Je oefent met praktijkgerichte casuïstiek en situaties uit de eigen praktijk.
In de cursus komen de volgende onderwerpen aan bod:
- Doel telefonisch contact: met welk doel bel je een cliënt of word je gebeld?
- De invloed van je stem en je houding.
- Afstemmen op een cliënt die je niet ziet maar wel hoort.
- Luisteren, samenvatten en doorvragen.
- Wat doe je bij weerstand en emoties bij de cliënt en bij jezelf?
- Wat kun je goed en wat kan nog beter?
- Bijzondere gesprekstechnieken: verkoop-, advies- en informatievaardigheden, klachten.
- Gezamenlijke afspraken maken om het telefonische cliëntcontact in de dagelijkse praktijk op een hoog niveau te brengen en te houden.
Na afloop van deze cursus kun je:
- een klantgericht telefonisch gesprek voeren.
- adequaat inspelen op weerstand en emoties bij de cliënt of zichzelf.
- adviezen en informatie op een heldere en klantgerichte wijze met de cliënt delen.