Door mee te doen aan dit programma leer je hoe je er voor kunt zorgen dat jij en je collega' s moeiteloos om kunnen gaan met alle klanten die bij jullie aan de balie komen. Ook leer je hoe je steeds beter wordt in het hebben van een succesvol contact met elke klant, waardoor bestaande klanten terug komen en nieuwe klanten aangetrokken worden.
De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens dit programma van 3 workshops en 2 webinars:
- Succesvol contact maken:
- Actief luisteren
- Leiden en volgen
- Communicatiestijlen
- Structuren van gesprekken
- Lastige gesprekssituaties
- LSD (Luisteren, Samenvatten en doorvragen).
Na afloop van het programma kun jij en je collega's:
- begrijpen wat de behoefte is van een klant.
- precies weten hoe ze aan kunnen sluiten bij de behoefte van de klant.
- inzicht hebben in de eigen communicatiestijl en die van de ander.
- gemakkelijk schakelen van het ene gespreksniveau naar het andere zodat de klant zich begrepen voelt.
- waarnemen en interpreteren.
- een klantgesprek structureren.
- omgaan met lastige gesprekssituaties.
- precies die juiste vragen stellen, samenvatten en doorvragen.
- mogelijkheden zien van klantadvisering en hiervan gebruik maken.
- de klantervaring van het team naar een hoger niveau brengen.